FeaturedImage_Coduri-CAEN

Cât de importantă este alegerea codurilor CAEN pentru companie

| Drept societar si comercial

Tot mai des aud în jurul meu oameni care îşi înfiinţează companii prin intermediul aplicaţiilor online sau prin intermediul unor firme care, contra unor tarife modice, fac toate operaţiunile necesare înregistrării companiei. Principala întrebare este, însă, dacă acest tip de serviciu este potrivit tuturor celor care urmează să îşi deschidă o firmă. În principiu, dacă ştii exact ce vrei să faci şi ai studiat legea comercială precum şi legea codurilor CAEN şi ai reuşit să identifici toate operaţiunile principale şi adiacente pe care le va face firma ta, poţi opta cu uşurinţă pentru un astfel de serviciu. În…

FeaturedImage_Colectarea-datelor-personale

Ce înseamnă să colectezi date personale și cum îți afectează afacerea?

| Protectia Datelor Personale, Subiecte populare - trenduri

Colectarea de date personale este unul din procesele care ajută companiile să înţeleagă mai bine tipologia clientului şi să ia deciziile potrivite pentru a acoperi nevoile acestuia. Majoritatea companiilor care au un site, indiferent dacă are scop comercial sau doar de prezentare a serviciilor, colectează prin intermediul acestuia datele personale ale utilizatorilor. Tocmai pentru că aceste date analizate pot scoate în evidenţă caracteristici despre comportamentul utilizatorului în mediul online, Uniunea Europeană a hotărât că ele trebuie protejate la un nivel destul de înalt şi în consecinţă a emis un nou Regulament de Protecţia a Datelor Personale (R.G.D.P),…

FeaturedImage_Cat-timp-mai-ai-sa-pregatesti-compania-pentru-noile-reguli

Cât timp mai ai să îţi pregăteşti compania pentru noile reguli privind protecţia datelor personale?

| Intrebari si raspunsuri, Protectia Datelor Personale

Foarte multe companii din România, indiferent de domeniul în care activează, nu sunt pregătite pentru noul Regulament de Protecţie a Datelor cu Caracter Personal. Deşi au auzit despre aceaste noi reguli, antreprenorii consideră că până la intrarea lui în vigoare mai este suficient timp să se pregătească, întrucât acesta se va aplica începând cu 25 mai 2018. Ceea ce nu ştiu însă antreprenorii este că, în funcţie de domeniul de activitate, acest interval de timp rămas poate fi suficient sau nu. De exemplu companiile care activează în mediul online sau al căror obiect de activitate depinde efectiv…

FeaturedImage_Facebook_Youtube_Twitter_risca_sanctiuni

Facebook, YouTube şi Twitter riscă sancțiuni pentru conținut inadecvat

| Subiecte populare - trenduri

Cei trei giganţi ce conduc piaţa de social media au fost acuzaţi de faptul că au o atitudine relaxată atunci când vine vorba de discursul instigator la ură sau „hate speech”. Ce este hate speech-ul? Hate speech-ul (discursul instigator la ură) poate fi caracterizat drept un discurs destinat atacării, intimidării, umilirii, discreditării sau incitării la violenţă ori la acţiuni care pot produce prejudicii împotriva unei persoane sau unui grup de persoane pe motiv de rasă, etnie, naţionalitate, vârstă, religie. Practic orice postare publică pe un canal de socializare care are potenţialul de a instiga la ură…

FeaturedImage_noi_reguli_pentru_confidentialitate

Proiect în dezbatere. Noi reguli pentru confidenţialitate.

| Protectia Datelor Personale, Subiecte populare - trenduri

Regulamentul e-Privacy este un nou cadru legislativ pe care Uniunea Europeană vrea să-l implementeze. Acest nou regulament vizează confidenţialitatea în mediul electronic, ceea ce reprezintă o consecinţă absolut normală în contextul intrării în vigoare a Regulamentului de Protecţie a Datelor Personale (G.D.P.R.).  Se preconizează că acest nou regulament va intra în vigoare în tandem cu GDPR în mai 2018. Pentru majoritatea companiilor, aceasta înseamnă că, atunci când revizuiesc procedurile şi protocoalele pentru a respecta G.D.P.R., acestea ar trebui să se asigure, de asemenea, că acoperă şi noile reguli de comercializare stabilite în acest nou regulament. Regulamentul…

FeaturedImage_politica_de_confidentialitate_LinkedIn

LinkedIn îşi actualizează politica de confidenţialitate

| Protectia Datelor Personale, Subiecte populare - trenduri

Reţeaua de socializare LinkedIn are o nouă versiune a Termenilor şi condiţiilor ce va intra în vigoare la 7 iunie 2017.  Modificările includ şi o nouă politică de confidenţialitate care acoperă atât viitoarea direcţie de dezvoltare a platformei LinkedIn, cât şi prevederile din noul Regulament de Protecţie a Datelor cu Caracter Personal( G.D.P.R). LinkedIn ne informează că profilurile noastre de pe platformă vor deveni vizibile pentru terţi de pe alte platforme, aproximativ similar cu modul în care se întâmplă acum la o simplă căutare prin Google de exemplu. Noile modificari, însă, oferă şi posbilitatea de a…

FeaturedImage_Reponsabil_cu_protectia_datelor_personale

Compania ta trebuie să angajeze un responsabil cu protecţia datelor personale (D.P.O)?

| Intrebari si raspunsuri

La momentul actual, cele mai multe companii din U. E. şi din S.U.A au înţeles că noul Regulament General privind Protecţia Datelor (G.D.P.R.) le va afecta activitatea şi că este nevoie să se conformeze prevederilor acestui nou cadru legislativ. Una dintre cele mai importante întrebări legate de G.D.P.R. se referă la condiţiile în care o companie are nevoie să angajeze un responsabil cu protecţia datelor (D.P.O). Există trei scenarii menţionate în G.D.P.R în care numirea unui responsabil cu protecţia datelor este obligatorie: în cazul în care prelucrarea este efectuată de către o autoritate sau un organism…

FeaturedImage_Legea_Preventiei

De ce este legea prevenţiei un lucru bun pentru antreprenori?

| Intrebari si raspunsuri

Zilele acestea se află în dezbatere publică legea prevenţiei care, în opinia noastră, este una dintre cele mai importante legi în ceea ce priveşte impactul asupra mediului de afaceri din România. Cel mai important aspect prevăzut în legea prevenţiei este că firmele vor avea la dispoziţie un termen de graţie de până la 90 de zile, pentru a se conforma cu prevederile legale şi pentru a remedia problemele, înainte de a fi sancţionate. O firmă poate beneficia de o astfel de soluţie o singură dată la un interval de trei ani. Un alt instrument pe care…

FeaturedImage_diferenta_dintre_joint_venture_si_societate_comerciala

Diferenţa dintre Joint Venture şi Societate Comercială

| Intrebari si raspunsuri

Joint Venture reprezintă o formă de asociere comercială denumită în legislaţie „Asociere în Participaţiune”. Ce este diferit între Asocierea în Participaţie şi o Societate Comercială este că Asocierea în Participaţiune nu are personalitate juridică şi, în consecinţă, este guvernată de alte reguli de funcţionare decât cele valabile pentru Societăţile Comerciale. Practic, prin contractul de Asociere în Participaţiune două sau mai multe persoane cooperează pentru desfăşurarea unei activităţi comerciale şi contribuie la această asociere prin aporturi în bani sau în bunuri, cu scopul de a împărţi rezultatele economice obţinute. În cazul Asocierii în Participaţiune, răspunderea pentru pierderile…

FeaturedImage_Pregatirea_pentru_GDPR

12 paşi prin care îţi pregăteşti compania pentru Regulamentul General de Protecţie a Datelor (G.D.P.R)

| Protectia Datelor Personale

Scurt şi concis, iată care sunt paşii prin care îţi pregăteşti compania pentru a se conforma Regulamentului General de Protecţie a Datelor (G.D.P.R). Fă un audit. Efectuează un audit intern al tuturor politicilor de protecţie a datelor personale folosite în prezent. Scopul acestui audit este să analizeze şi să identifice punctele slabe care fac compania vulnerabilă prin nerespectarea G.D.P.R.- UE. Elimină datele în siguranţă. Şterge datele personale din echipamentele IT şi din celelalte echipamentele electronice  folosind o soluţie de ştergere de date certificată care respectă standardele legale. Dovedeşte că datele au fost şterse. Răspunde la solicitările clienţilor…