facebook_pixel

Drepturile consumatorului – a fi sau a nu fi de acord

| Articole, News

Putem vorbi despre drepturile consumatorului, când în prezent majoritatea contractelor online stabilesc restricții de utilizare?   Facebook a pierdut un proces major la Curtea Supremă a Canadei săptamâna trecută, întrucât Curtea a refuzat să pună în aplicare o clauză de competență exclusivă în favoarea Facebook ce neglija drepturile consumatorului.   Clauza era inclusă în contractul standard online Facebook și prevedea că acţiunile în justiţie împotriva rețelei pot fi pornite numai în California. Astfel, Curtea a deschis calea unei acţiuni  intentată în British Columbia, sub legea privată provincială.   Majoritatea membrilor Curţii a decis faptul că neaplicarea…

Mituri despre G.D.P.R. – Obținerea Consimțământului

| Protectia Datelor Personale, Subiecte populare - trenduri

  Majoritatea jucătorilor care activează pe piaţa română de afaceri nu au cunoştinţe legate de protecţia datelor, iar informaţiile care circulă deja cu privire la G.D.P.R. îi pot induce în eroare, aşa că astăzi vom discuta despre una dintre cele mai vehiculate modificări aduse de G.D.P.R, şi anume: obţinerea consimţământului. Mitul nr. 2 – Consimțământul este totul!   Dacă ar fi să te iei după tot ce se aude pe piaţă, ca om de afaceri, ai avea nevoie de consimţământul clienţilor tăi, indiferent de ce faci şi indiferent de industria în care activezi. În realitate însă,…

Mituri despre G.D.P.R.

| Articole, Protectia Datelor Personale

Există deja mituri despre G.D.P.R. Sigur ai auzit de Regulamentul 679/2016 (G.D.P.R.), care la nivel de UE creează noi reguli pentru prelucrarea datelor personale. Zic că sigur ai auzit, pentru că în ultimul timp sunt tot mai mulţi „specialişti” care îţi vor spune și ție despre cât de greu de implementat este acest regulament pentru afacerea ta și alte mituri despre G.D.P.R. Isteria asta nu are loc numai la nivelul țării noastre, ci la nivelul întregii comunităţi europene. Vânzarea pe frică nu cunoaşte graniţe naţionale. În aceste circumstanțe, cei de la ICO au creat o serie de…

Cum te foloseşti de consimţământul clientului pentru a da încredere brand-ului tău?

| News, Protectia Datelor Personale

Probabil că auzi din ce în ce mai des în jurul tău despre G.D.P.R. (Regulamentul General privind Protecţia Datelor), care se va aplica începând cu 25 mai 2018 şi va aduce schimbări majore, printre cele mai importante fiind cea cu privire la consimțământul utilizatorului pentru prelucrarea datelor personale. Mai exact, înainte de obținerea datelor, este nevoie ca utilizatorul să își dea consimțământul în deplină cunoștință de cauză și să știe exact pentru ce operaţiuni îşi va da acordul (chiar și pentru un newsletter unde are nevoie doar de adresa de e-mail, spre exemplu). Care sunt avantajele…

Confidenţialitatea şi securitatea datelor personale

| Protectia Datelor Personale

Am întâlnit în ultimul timp tot mai mulţi antreprenori derutaţi de conceptul de date personale şi de modul în care acestea pot fi protejate. Deseori confuzia porneşte de la materialele informative pe acest subiect care nu reuşesc să facă distincţia între cele două concepte cheie: confidenţialitatea şi securitatea.   Ce este confidenţialitatea? Confidenţialitatea este cea care asigură utilizatorii unei platforme care prelucrează date personale de faptul că niciuna din aceste date nu vor fi divulgate terţilor în lipsa acordului lor.   Şi securitatea? Securitatea datelor personale se referă la metoda prin care operatorii economici garantează şi…

Studiu de caz: Impactul Regulamentului General privind prelucrarea datelor asupra firmelor de recrutare

| News, Protectia Datelor Personale

Regulamentul General de Protecţie a datelor (G.D.P.R.) se aplică firmelor de recrutare, în situaţia în care angajaţii pe care îi plasează către companii, sunt persoane de pe teritoriul Uniunii Europene. G.D.P.R. se va aplica atât angajatorilor, cât şi furnizorilor de servicii de resurse umane care prelucrează datele personale ale angajaţilor şi aplicanţilor pentru un post, în numele angajatorului („operatorii de date”). Ce obligaţii noi au firmele de recrutare? Conform noilor reguli, companiile de recrutare vor trebui să demonstreze scopul şi temeiul juridic în baza căruia are loc recrutarea, altfel va trebui să înceteze prelucrarea datelor cu…

Îţi afectează afacerea noul Regulament General privind Protecţia Datelor?

| Articole, Protectia Datelor Personale

Ai o afacere mică (startup, IMM) şi nu ştii dacă noile reglementări în materia datelor personale privind protecţia şi confidenţialitatea datelor ţi se aplică. Răspunsul scurt este că DA!   Noul Regulament (G.D.P.R.) va afecta toate afacerile, dar în grade diferite, în funcţie de activitatea pe care acestea o desfășoară. Dacă activitatea principală a companiei tale este în strânsă legătură de colectarea şi procesarea datelor (practic nu poţi să îţi desfăşori activitatea fără aceste date) sau dacă lucrezi pe outsourcing, ca, de exemplu, agent comercial, furnizor de servicii cloud, dezvoltator sau furnizor de aplicaţii, IoT, sau…

Este HASHTAG-UL proprietate intelectuală?

| Articole, Subiecte populare - trenduri

De ce este important hashtag-ul?  Cei mai mulţi dintre noi folosim hashtag-urile pe reţelele de socializare, cunoscând, mai mult sau mai puţin, scopul pentru care aceste instrumente au fost create. În fapt, cu ajutorul hashtag-ului poţi identifica o grupare de mesaje şi de informaţii cu privire la un anumit subiect. Practic, hashtag-ul funcţionează ca un fel de “link” care ne trimite către informaţiile legate de cuvântul respectiv. De asemenea, hashtag-ul este şi un mijloc prin care o companie îşi poate mari popularitatea pe reţelele de socializare, printr-un singur “click”, aceasta mărindu–şi numărul de “followeri” şi de “like-uri”. Poate fi protejat? Hashtag-ul este o creaţie intelectuală, un set de idei care, poate avea valoare economică. Oricine poate crea un joc de cuvinte pe care să îl folosescă cum doreşte, însă, deşi este o creaţie, chiar şi originală, hashtag-ul nu poate fi protejat prin drepturi de autor. Hashtag-ul a apărut ca un produs creat prin intermediul reţelelor de socializare, ce sunt în esenţă spaţii publice. Pornind de aici, nu mai putem vorbi despre dreptul autorului unui hashtag de a face sau nu publică ideea sa, hashtag-ul este doar o idee, iar dreptul de autor nu protejează doar ideea în sine. Cum poate fi folosit pentru a creşte puterea unui brand? În măsura în care hashtag-ul este folosit…

Ce este un responsabil cu protecţia datelor (D.P.O)?

| Articole, Protectia Datelor Personale

Ce este un responsabil cu protecţia datelor? În primul rând, trebuie să clarificăm diferenţa de denumire din engleză în română. În Regulamentul 679/2016, în varianta în engleză avem „data protection officer (D.P.O)” iar în varianta tradusă oficial în română avem „responsabil cu protecţia datelor”, aşa că vom folosi ambele variante. Noul regulament privind protecţia datelor (G.D.P.R.) obligă aproape toate instituţiile publice din UE, cât şi o parte din companiile private să desemneze un responsabil cu protecţia datelor care să vegheze la respectarea prevederilor G.D.P.R. în companie. Din rândul afacerilor cu capital privat, doar două tipuri de…

Cum protejezi drepturile de autor?

| Articole, Standard

Ce sunt drepturile de autor? Drepturile de autor asupra unei opere de creaţie intelectuală sunt recunoscute şi protejate, independent de aducerea la cunoştinţă publică, prin simplul fapt al realizării ei, chiar în formă nefinalizată. Toate operele originale de creaţie intelectuală în domeniul literar, artistic sau ştiinţific, cum sunt scrierile literare, studii, cursuri, opere fotografice, desene, design, inclusiv programele de calculator etc, reprezintă drepturi de autor. Cine deţine dreptul de autor? Poate cesiona autorul aceste drepturi? De principiu, creatorul este şi titularul operei de creaţie intelectuală şi este singurul care poate da dreptul altor persoane să  îi…