facebook_pixel

G.D.P.R. și magazinele online

| Articole, Blog, Protectia Datelor Personale

Studiu de caz: G.D.P.R. și magazinele online Odată cu apariţia Regulamentului UE 2016/679, comercianţilor care au o afacere în mediul online le revine o serie de noi obligaţii privind prelucrarea datelor personale ale clienţilor. Această responsabilitate a magazinelor online este mult mai extinsă decât în legea 677/2001, care va fi aborgată de Noul Regulament. Una dintre cele mai importante modificări vizează chiar transparenţa relaţiei dintre magazinul online şi client,  întrucât comerciantul trebuie să ofere clienţilor toate informaţiile legate de securitatea datelor sale personale. Prin urmare, securitatea datelor presupune adoptarea unor măsuri tehnice şi organizatorice noi. De…

Servicii G.D.P.R. – Conformitatea cu Regulamentul 679/2016

| Protectia Datelor Personale

Întrucât Regulamentul 679/2016 se va aplica indiferent de domeniu de activitate sau de mărimea companiei, este important pentru antreprenori să ştie care sunt serviciile G.D.P.R. de care au nevoie pentru ca afacerile lor să funcţioneze fără probleme şi după intrarea în vigoare a acestor norme noi.   Consultanța G.D.P.R. Toate companiile au nevoie de consultanţă G.D.P.R. pentru a intra în conformitate cu noile modificări, având în vedere că majoritar nu se ştie exact care sunt acţiunile prioritare conform Regulamentului. Un consultant G.D.P.R. te poate ajuta să afli mai multe despre ceea ce trebuie să faci pentru a…

Drepturile consumatorului – a fi sau a nu fi de acord

| Articole, News

Putem vorbi despre drepturile consumatorului, când în prezent majoritatea contractelor online stabilesc restricții de utilizare?   Facebook a pierdut un proces major la Curtea Supremă a Canadei săptamâna trecută, întrucât Curtea a refuzat să pună în aplicare o clauză de competență exclusivă în favoarea Facebook ce neglija drepturile consumatorului.   Clauza era inclusă în contractul standard online Facebook și prevedea că acţiunile în justiţie împotriva rețelei pot fi pornite numai în California. Astfel, Curtea a deschis calea unei acţiuni  intentată în British Columbia, sub legea privată provincială.   Majoritatea membrilor Curţii a decis faptul că neaplicarea…

Impactul G.D.P.R. asupra aplicațiilor de carsharing

| Protectia Datelor Personale

Impactul G.D.P.R. asupra aplicațiilor de carsharing Uber si Taxify   G.D.P.R. aduce schimbări majore în modul de percepție al importanței datelor personale, astfel că ne-am propus să prezentăm impactul pe care îl va avea Regulamentul în industrii cheie. Începem, așadar, seria de articole cu impactul G.D.P.R. asupra aplicațiilor. Întrucât Uber și Taxify sunt printre cele mai cunoscute aplicații, articolul va cuprinde o scurtă comparație și analiză asupra politicii actuale de confidențialite folosită de cele doua companii. Potrivit prevederilor G.D.P.R, operatorii de platforme de carsharing trebuie să precizeze care sunt categoriile de date personale colectate, scopul colectării…

Mituri despre G.D.P.R. – Obținerea Consimțământului

| Protectia Datelor Personale, Subiecte populare - trenduri

  Majoritatea jucătorilor care activează pe piaţa română de afaceri nu au cunoştinţe legate de protecţia datelor, iar informaţiile care circulă deja cu privire la G.D.P.R. îi pot induce în eroare, aşa că astăzi vom discuta despre una dintre cele mai vehiculate modificări aduse de G.D.P.R, şi anume: obţinerea consimţământului. Mitul nr. 2 – Consimțământul este totul!   Dacă ar fi să te iei după tot ce se aude pe piaţă, ca om de afaceri, ai avea nevoie de consimţământul clienţilor tăi, indiferent de ce faci şi indiferent de industria în care activezi. În realitate însă,…

Mituri despre G.D.P.R.

| Articole, Protectia Datelor Personale

Există deja mituri despre G.D.P.R. Sigur ai auzit de Regulamentul 679/2016 (G.D.P.R.), care la nivel de UE creează noi reguli pentru prelucrarea datelor personale. Zic că sigur ai auzit, pentru că în ultimul timp sunt tot mai mulţi „specialişti” care îţi vor spune și ție despre cât de greu de implementat este acest regulament pentru afacerea ta și alte mituri despre G.D.P.R. Isteria asta nu are loc numai la nivelul țării noastre, ci la nivelul întregii comunităţi europene. Vânzarea pe frică nu cunoaşte graniţe naţionale. În aceste circumstanțe, cei de la ICO au creat o serie de…

Cum te foloseşti de consimţământul clientului pentru a da încredere brand-ului tău?

| News, Protectia Datelor Personale

Probabil că auzi din ce în ce mai des în jurul tău despre G.D.P.R. (Regulamentul General privind Protecţia Datelor), care se va aplica începând cu 25 mai 2018 şi va aduce schimbări majore, printre cele mai importante fiind cea cu privire la consimțământul utilizatorului pentru prelucrarea datelor personale. Mai exact, înainte de obținerea datelor, este nevoie ca utilizatorul să își dea consimțământul în deplină cunoștință de cauză și să știe exact pentru ce operaţiuni îşi va da acordul (chiar și pentru un newsletter unde are nevoie doar de adresa de e-mail, spre exemplu). Care sunt avantajele…

Confidenţialitatea şi securitatea datelor personale

| Protectia Datelor Personale

Am întâlnit în ultimul timp tot mai mulţi antreprenori derutaţi de conceptul de date personale şi de modul în care acestea pot fi protejate. Deseori confuzia porneşte de la materialele informative pe acest subiect care nu reuşesc să facă distincţia între cele două concepte cheie: confidenţialitatea şi securitatea.   Ce este confidenţialitatea? Confidenţialitatea este cea care asigură utilizatorii unei platforme care prelucrează date personale de faptul că niciuna din aceste date nu vor fi divulgate terţilor în lipsa acordului lor.   Şi securitatea? Securitatea datelor personale se referă la metoda prin care operatorii economici garantează şi…

Studiu de caz: Impactul Regulamentului General privind prelucrarea datelor asupra firmelor de recrutare

| News, Protectia Datelor Personale

Regulamentul General de Protecţie a datelor (G.D.P.R.) se aplică firmelor de recrutare, în situaţia în care angajaţii pe care îi plasează către companii, sunt persoane de pe teritoriul Uniunii Europene. G.D.P.R. se va aplica atât angajatorilor, cât şi furnizorilor de servicii de resurse umane care prelucrează datele personale ale angajaţilor şi aplicanţilor pentru un post, în numele angajatorului („operatorii de date”). Ce obligaţii noi au firmele de recrutare? Conform noilor reguli, companiile de recrutare vor trebui să demonstreze scopul şi temeiul juridic în baza căruia are loc recrutarea, altfel va trebui să înceteze prelucrarea datelor cu…

Îţi afectează afacerea noul Regulament General privind Protecţia Datelor?

| Articole, Protectia Datelor Personale

Ai o afacere mică (startup, IMM) şi nu ştii dacă noile reglementări în materia datelor personale privind protecţia şi confidenţialitatea datelor ţi se aplică. Răspunsul scurt este că DA!   Noul Regulament (G.D.P.R.) va afecta toate afacerile, dar în grade diferite, în funcţie de activitatea pe care acestea o desfășoară. Dacă activitatea principală a companiei tale este în strânsă legătură de colectarea şi procesarea datelor (practic nu poţi să îţi desfăşori activitatea fără aceste date) sau dacă lucrezi pe outsourcing, ca, de exemplu, agent comercial, furnizor de servicii cloud, dezvoltator sau furnizor de aplicaţii, IoT, sau…