Cum integrezi GDPR intr-un proces de imbunatatire a flow-urilor de business si diminuare a costurilor
Article
Stiu ca pare dificil sa credem ca intr-o piata in care s-au aruncat articole despre amenzile de milioane aduse de GDPR, in care totul era formularistica si interdictii si consimtamant ( nu putem uita de el :) ), o implementare GDPR poate fi si un asset pentru companii. Ca orice serviciu, depinde in mare parte de cine il face si care este viziunea lui asupra procesului de implementare GDPR. Va povestea intr-un articol recent(Link) , noul nostru coleg Ciprian, despre cum am ajuns noi sa vedem GDPR si faptul ca trebuie privit mai mult ca un set de valori si procese pe care orice business ar trebuie sa le contina, iar abia ulterior ca un set de documente legale si reguli in companie. Acum vom trece putin prin procesul nostru de consultanta, cu sprijinul caruia ajutam companiile sa imbunateasca flow-urile de business, sa automatizeze unele procese si chiar sa diminueze costuri, implementand si tot ce este necesar conform GDPR pe parcurs. Reiteram cu aceasta ocazie nevoia unei echipe multidisciplinare, formata din consultanti cu expertiza atat in protectia datelor dar si in alte domenii, capabili sa inteleaga toate activitatile diferitelor departamente dintr-un business, sa le analizeze, sa construiasca, sa participe la brainstorming-uri pentru a identifica solutii utile si conforme, totul cu flexibilitatea de a se adapta pe specificul fiecarei companii. Ca si in activitatea de business development, primul pas care il derulam, si cel mai important de altfel, este sa intelegem activitatea companiei si procesele interne. Orice proiect incepe obligatoriu cu o sedinta de kick-off, in cadrul careia reiteram cele discutate anterior. Setarea asteptarilor este poate cel mai important element din orice proces de consultanta, drept urmare stabilim concret pasii urmatori in forma unui timeline explicit, in care includem atat efortul nostru cat si cel al clientului si il urmarim/reiteram pe parcursul intregii colaborari. La fel cum nu poti pretinde ca stii a vinde un produs/serviciu daca nu intelegi cum este creat cap coada, nu poti oferi sfaturi legat de ce modificari sa opereze o companie daca nu intelegi cum functioneaza ea si tocmai de aceea este necesar sa agreem impreuna ca este un proces ce necesita munca de echipa, drept urmare timpul pe care clientul il implica trebuie sa fie previzibil si asumat pentru un rezultat bun. Noi consideram ca, unul dintre atuurile cel mai mare al unui consultant consta in a nu se limita sa livreze ce scrie in contract (pornim de la premisa ca livreaza bine ce a promis :) ), ci de a folosi toata aceasta curba de invatare a unui client, costisitoare de timp si resurse, pentru a ajuta cu ce poate unde poate(daca are expertiza). Chiar si un debate constructiv, o idee noua, un sfat din buna practica valoreaza uneori foarte mult, avand tot contextul deja creat. Si asta nu inseamna neaparat ca le oferi gratuit, insa asta e alta tematica, despre care poate vorbim in alt articol. Stiu ca nu ai timp dar... De multe ori este provocator sa aloci timp pentru a completa chestionare/raspunzi la intrebari la inceputul unui proces de consultanta. Mai mult, unele chestionare primite sunt asa generale incat iti e si greu sa raspunzi la intrebari, chiar daca iti doresti. De aceea, noi depunem mereu eforturi sa le optimizam si sa setam asteptarile anterior legat de utilitatea lor, cat si timpul necesar, intrucat acesta este un pas care ECONOMISESTE bani companiei. Faptul ca iti aloci un timp initial pentru a nota raspunsuri privind procesele tale iti economisese timp si bani ulterior, atat prin reducerea timpului petrecut in interviuri cu consultantii, cat si prin asigurarea unui livrabil final corect. Este similar cu un proces de angajare, in cadrul caruia ii trimiti angajatului informatii de analizat anterior primei zile, astfel incat sa nu plecati de la 0 si sa economisesti timp in inductie. Desigur, faptul ca le analizeaza arata interesul lui privind noul job, asa cum faptul ca tu completezi chestionarele arata interesul tau de a te implica activ in acest proces menit sa te ajute in business. Nu in ultimul rand, chestionarul in sine devine un instrument pe care il poti folosi ca prim pas in maparea scriptica si vizuala a proceselor din departamentele tale. Intr-un articol viitor vom explica in detaliu pasii prin care trecem cu clientul in procesul de analiza privind conformarea GDPR, pentru a identifica concret ce valoare aduce fiecare etapa business-ului tau, cat si pentru a intelege mai bine de ce aceasta etapa este una dintre cele mai importante din intregul proces.
Share:

ULTIMELE NOUTATI