Infiintarea unei sucursale pentru o firma straina in Romania. Cum o inregistram?

Orice persoana juridica straina care doreste sa isi desfasoarea activitatea in Romania, trebuie sa infiinteze pe teritoriul tarii noastre fie o sucursala, fie o filiala.

Pentru infiintarea unei sucursale sunt necesare urmatoarele documente:

– actul constitutiv si statutul persoanei juridice din strainatate, daca sunt continute in documente separate, impreuna cu toate modificarile acestor documente sau actul constitutiv actualizat, in traducere certificata;

– documente care sa ateste sediul social al persoanei juridice din strainatate, obiectul de activitate al acesteia si, cel putin anual, valoarea capitalului subscris, in cazul sucursalelor persoanei juridice din state care nu sunt state membre ale Uniunii Europene sau state participante la Spatiul Economic European, daca aceste informatii nu sunt incluse in documentele prevazute la lit. a);

– un certificat, in traducere certificata, de la registrul in care este inmatriculata persoana juridica din strainatate, care sa ateste existenta societatii;

– anual, situatiile financiare ale persoanei juridice din strainatate, aprobate, verificate si publicate potrivit legislatiei statului in care aceasta are sediul social, care vor fi supuse acelorasi formalitati de publicitate prevazute pentru situatiile financiare ale societatilor persoane juridice române;

– situatiile financiare ale persoanei juridice din strainatate, asa cum sunt ele intocmite, auditate si publicate in conformitate cu legislatia statului membru care guverneaza persoana juridica din strainatate, in cazul in care persoana juridica din strainatate care deschide o sucursala in România are sediul social intr-un stat membru al Uniunii Europene;

– situatiile financiare ale operatorului economic din strainatate, asa cum sunt acestea intocmite, auditate si publicate in conformitate cu legea din România, cu exceptia cazului in care legea care guverneaza persoana juridica din strainatate prevede reguli contabile echivalente celor aflate in vigoare in Uniunea Europeana, in cazul in care persoana juridica din strainatate care deschide o sucursala in România nu este guvernata de legea unui stat membru al Uniunii Europene sau a Spatiului Economic European;

– dovada sediului sucursalei.

Daca o persoana juridica cu sediul social in strainatate infiinteaza mai multe sucursale in tara, documentele prevazute se depun numai la una dintre sucursale, la alegerea societatii, la oficiul registrului comertului in care sunt inregistrate celelalte sucursale, precizându-se care este registrul prin care se asigura formalitatile de publicitate.

Prezentul articol precum si legile la care se face referire reprezinta o informare cu caracter general. In cazul in care considerati aceste informatii ca fiind utile in dezvoltarea companiei dumneavoastra(infiintarea unei sucursale), va recomandam sa solicitati opinia unui specialist prin completarea formularului de contact.

Join the discussion 2 Comments

  • Viorela Dobre spune:

    Buna ziua, am infiintat o sucursala a unei companii cu sediul in SUA. Avem deja certificatul de la ONRC, dar nu putem deschide un cont bancar pana nu avem si o declaratie a unui avocat din care sa reiasa ca s-a facut o analiza a documentelor companiei din SUA ( actionariat, statut etc.). Mentionez ca la ONRC ne-am prezentat personal cu documentele, impreuna cu reprezentantul legal al companiei, fara a apela la ajutorul unui specialist. Multumim.

Leave a Reply