Amazon a deschis ancheta impotriva tipului de comentarii false

By sâmbătă, 23 ianuarie 2016IT & C
comentarii-false-amazon

Gigantul Amazon a inceput, la finalul anului 2015, o ancheta privind comentariile/testimonialele postate la produsele existente pe site in urma dezvaluirilor publicatiei The Sunday Times, din care reiese ca un reporter sub acoperire a platit 56 lire catre comentatori falsi pentru a ‘ridica’ o carte in sectiunea de gradinarit pe Amazon UK Kindle. Platforme precum Freelancer sau Fiverr sunt intre site-urile in care „review-eri profesionali” isi ofera serviciile pentru doar 3 lire. Pentru un utilizator obisnui de Internet, o simpla cautare pe Google folosind cuvintele „cash for reviews” sau „buying fake likes” va arata o serie de oferte.  De exemplu, puteti achizitiona comentarii false pe TripAdvisor cu numai 20$.

Privita la scara larga, practica este extrem de ingrijoratoare, tinand cont de faptul ca un ‘comentator‘ a sustinut ca detine 70 de conturi, iar un altul a postat incepand cu luna februarie 2015 peste 2200 de comentarii pozitive (de 5 stele). Mai mult decat atat, unele profiluri false au fost create prin furtul identitatii unei tinere britanice, folosind platforma de socializare Facebook.

Ca raspuns la investigatia realizata de publicatie The Sunday Times, Amazon a  dezvaluit ca va lua masuri legale impotriva a mii de comentatori falsi, actiune ce ar trebui sa ii descurajeze pe cei care intentioneaza sa vanda servicii similare, desi exista in continuare anunturi similare pe platformele mai sus mentionate.

Ca retailer online va puteti educa cumparatorii si securiza site-ul, astfel incat sa preveniti astfel de situatii. Studiile arata de 90% dintre cumparatorii online au incredere in comentariile postate la produsele pe care le cumpara, prin urmare este important sa pastrati integritatea site-ului si sa educati consumatorii, pentru ca acestia sa fie vigilenti atunci cand citesc comentariile. De asemenea, asigurati-va ca site-ul dumneavoastra beneficiaza de o protectie sigura si verificati constant comentariile. Daca observati un flux mare de comentarii al unor utilizatori care nu au fost foarte prezenti pana atunci, acest lucru ar trebui sa va ridice un semnal de alarma.

Conform unui studiu efectuat de Universitatea Cornell asupra comentariilor false de pe TripAdvisor, folosirea cuvintelor „I/Eu”, „We/Noi” ar trebui sa indice cititorilor de buna credinta ca acestea sunt comentarii false. De asemenea, comentariile care includ cuvinte, precum „really/intr-adevar” sau „very/foarte” sunt semne de avertizare, impreuna cu semnele de exclamare multipla, care denota un entuziasm fals.

Un review pozitiv poate fi pentru un business la fel de rau precum unul negativ. De aceea, trebuie sa va monitorizati site-ul constant pentru a identifica actiunile false si a reduce prejudiciile. Daca un client a rezervat o vancanta, a cumparat un produs sau a rezervat o masa la un restaurant in baza unor comentarii false, prejudiciul asupra reputatiei afacerii poate fi unul insemnat.

Surse:

www.dailymail.co.uk

http://booktrib.com/2015/07/scamming-amazon-creating-a-fake-bestseller-in-one-week/

Sursa foto: heavy.com