Cum te foloseşti de consimţământul clientului pentru a da încredere brand-ului tău?

Probabil că auzi din ce în ce mai des în jurul tău despre G.D.P.R. (Regulamentul General privind Protecţia Datelor), care se va aplica începând cu 25 mai 2018 şi va aduce schimbări majore, printre cele mai importante fiind cea cu privire la consimțământul utilizatorului pentru prelucrarea datelor personale.

Mai exact, înainte de obținerea datelor, este nevoie ca utilizatorul să își dea consimțământul în deplină cunoștință de cauză și să știe exact pentru ce operaţiuni îşi va da acordul (chiar și pentru un newsletter unde are nevoie doar de adresa de e-mail, spre exemplu).

Care sunt avantajele pentru afacerea ta?

Întotdeauna vor fi, câtă vreme ești transparent și corect. Întocmirea și punerea în practică a unei politici ușoare de furnizare a acestor informații către clientul tău va stabili un raport de încredere cu acesta și va însemna, desigur, un câștig la capitolul reputație pentru compania ta.

Aceasta din urmă, în calitate de operator, se află oricum sub obligația de a permite accesul utilizatorului la asemenea informații.

Publicarea pe propriul site a faptului că prin simpla bifare a unei căsuțe utilizatorul este de acord cu prelucrarea datelor sale va transmite mesajul că afacerea ta s-a adaptat noilor cerințe și respectă drepturile acestuia câștigate prin G.D.P.R.

Care sunt cele mai importante aspecte de luat în considerare cu privire la obţinerea consimţământului clientului tău?

În primul rând, solicitarea de obţinere a consimtamântului trebuie să fie una clară şi simplă, într-un limbaj uzual şi uşor accesibil.

În continuare, în declaraţia de consimţământ este necesar să fie precizate toate activităţile pentru care se obţine consimțământul: marketing, livrare produse etc.

Să nu pierzi din vedere că acordul de obţinere al consimtamântului trebuie să fie un document separat şi distinct de alte documente legale.

Dacă până acum puteai să demonstrezi că ai obţinut consimţământul printr-un simplu paragraf în termeni şi condiţii, conform G.D.P.R., o astfel de practică nu va mai avea efect de acum încolo şi consimţământul nu va fi considerat acordat în mod valabil.

Prin urmare, dacă procedura nu este adaptată noilor cerințe, rişti să îţi expui afacerea la sancţiuni.

Vrei să verifici valabilitatea consimţământului obţinut de compania ta de la utilizatori, conform prevederilor G.D.P.R? Scrie-ne la [email protected] şi un specialist în G.D.P.R. te va ajuta să înţelegi care sunt nevoile exacte ale companiei tale.

 

Cristiana Deca,

Specialist în protecția datelor

Leave a Reply