5 tehnici pentru cresterea vanzarilor unui magazin online

By luni, 16 mai 2016Standard

Piata e-commerce din Romania se situa la finalul anului 2015 la aproximativ 1.4 miliarde de euro, conform evaluarilor si estimarilor principalilor jucatori din mediul de business online al Romaniei. Aceasta suma se refera doar la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole. Anul 2016 va cunoaste o crestere insemnata, iar penetrarea tot mai larga a Internetului si transferul achizitiilor catre dispozitivele mobile intaresc previziunile specialistilor in comertul online. Ideea este sustinuta si de tranzactiile de milioane de euro care au avut loc in ultima perioada, cum ar fi cumpararea PC Garage de catre eMAG sau achizitia unor branduri romanesti de catre giganti media internationali.

Pentru a beneficia cat mai mult de avantajele pe care Internetul le pune la dispozitia antreprenorilor online, este important sa luati in calcul o serie de factori, care pot contribui intr-o proportie insemnata la cresterea vanzarilor magazinului online pe care il administrati.

Va intrebati, asadar, cum puteti creste vanzarile magazinului online? Iata 5 sfaturi importante care sustin cresterea vanzarilor magazinului online, oferite de partenerii nostri de la agentia Inotec:

  1. Optimizati magazinul online pentru terminalele mobile!

In 2015, Google a anuntat ca numarul cautarilor efectuate de pe smartphone-uri si tablete l-au depasit pe cel al cautarilor efectuate de pe PC-uri. Asadar, nu mai este o optiune sa ai un website responsive, ci este o necesitate. Consumatorii aleg sa se informeze in orice secunda si de oriunde despre produsul pe care vor sa il cumpere, iar accesul la terminalele mobile au generat o crestere a achizitiilor prin intermediul acestora in ultimii ani.  Politica Google legata de variantele mobile responsive ale site-urilor a ajutat la aceasta crestere de popularitate a cumparaturilor de pe mobil. Asadar, atunci cand potentialii consumatori ajung pe magazinul dumneavoastra online de pe un dispozitiv mobil, acesta trebuie sa fie optimizat atat pentru viteza, cat si pentru conversie.

  1. Faceti cross-selling pentru produse si servicii!

Intotdeauna exista posibilitatea de a oferi clientului dumneavoastra un produs aditional sau un serviciu care sa ii completeze comanda. Presupunand ca vindeti televizoare pe magazinul dumneavoastra online, in pagina dedicata produsului puteti include recomandari de produse similare/aditionale, precum: suport TV, un cablu HDMI sau un BluRay Player. Nu pouteti furniza aceste produse? Atunci ii puteti recomanda sa isi extinda garantia cu 1 sau 2 ani, de exemplu.

Identificati pentru fiecare produs pe care il comercializati pe magazinul online si alte cai prin care sa atrageti atentia potentialului consumator si sa veniti in intampinarea acestuia!

  1. Construiti incredere: Cereti clientilor feedback si faceti-l public!

Reputatia si seriozitatea unui brand sunt intre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tineti cont, daca aveti un magazin online. Nu exista loc de prea multe greseli sau prea multe recenzii negative pentru brandul dumneavoastra, deoarece oferta extrem de diversificata, iar consumatorii migreaza foarte usor in mediul online. Asigurati-va ca puteti oferi cele mai bune servicii clientului si oferiti-i oportunitatea de a va lasa un feedback public, pe site-uri precum trusted.ro, compari.ro, shopmania.ro, price.ro. In acest fel veti castiga acea reputatie de magazin online de incredere.

De asemenea, oferiti-le posibilitatea de a lasa recenzii in cadrul magazinului online pentru fiecare produs cumparat. Acest lucru ii ajuta pe alti vizitatori sa devina clienti. Construiti un ‚traseu impecabil’, asigurandu-va statutul de magazin online de incredere!

  1. Intelegeti cine este clientul, si ajutati-l sa cumpere cat mai usor de pe magazinul dumneavoastra online

Pentru a avea succes in vanzarile online, este important sa intelegeti cine este clientul si ce doreste acesta. Cunoscandu-l, ii puteti facilita traseul catre site-ul dumneavoastra si ii puteti usura procesul de achizitie. Faceti un test de utilizabilitate si stabiliti cat de usor sau greu este sa cumpere ceva de pe magazinul online pe care il administrati. Va recomandam sa incercati testele A/B, sa oferiti posibilitatea comenzii fara cont pe site, login cu retele sociale, videoclipuri de prezentare si alte tehnici de optimizare a ratei de conversie.

Pentru mai multe informatii in acest sens, va recomandam sa cititi si urmatorul articol despre 10 lucruri pe care trebuie sa le aveti in vedere in crearea unei campanii de marketing.

  1. Retelele sociale sunt mai importante decat credeti

Daca in urma cu cativa ani Google era cel mai important canal de generare a traficului, azi, retelele sociale, precum Facebook, YouTube sau LinkedIn, pot fi o modalitatea mult mai buna de a genera trafic targetat. Acestea va ofera posiblitatea sa faceti customer service si sa distribuiti cu usurinta continut de calitate. In plus, puteti apela la instrumente mult mai complexe, puse la dispozitia mediului de business de catre aceste retele sociale, care va permit sa interactionati mult mai usor cu potentialii clienti, sa creati o audienta foarte targetata si transmiteti mesaje de marketing cat mai naturale.

Speram ca aceste sfaturi sa vina in intampinarea dumneavoastra si sa contribuie la cresterea vanzarilor magazinului dumneavoastra online.

In continuare, va invitam pe blogul Inotec pentru mai multe articole si pe site-ul Inotec daca aveti nevoie de consultanta in marketingul online sau in dezvoltarea de aplicatii e-Commerce.