De ce e importantă verificarea unei mărci înainte de înregistrare?

By luni, 20 noiembrie 2017Standard

Ai reuşit să îţi pui afacerea pe picioare şi ai un logo grozav pe care vrei să îl foloseşti ca marca comercială, dar vrei să te asiguri că nimeni altcineva nu poate folosi această marcă, aşa că, vrei să o înregistrezi.

Deşi poți utiliza o marca fără să o înregistrezi, există mai multe avantaje pentru înregistrarea acesteia, principalul avantaj fiind protecţia vizuală a afacerii.

De cele mai multe ori primul şi singurul pas pe care îl faci este să înregistrezi pur și simplu marca, fără să faci niciun fel de cercetare înainte, ceea ce te poate costa bani, dacă marca este deja înregistrată de altcineva.

Înainte de a înregistra o marca  este bine să faci verificarea marcii, acest lucru te ajuta sa vezi dacă marca este folosită deja, sau dacă există pe piaţă ceva asemănător care poate crea confuzie între branduri şi produse.

 

Cu ce te ajută o astfel de cercetare de marca?

În primul rând că o astfel de verificare va scoate la iveală toate mărcile asemănătoare cu a ta, din domeniu în care activezi tu. Verificarea această vizează atât cuvintele cât şi imaginea în sine.

Avantajul acestei verificări este că vei şti exact cine este concurenţa ta la nivel de imagine şi mai mult decât atât, poţi afla înainte de înregistrare, dacă chiar se merită să înregistrezi marca aşa cum ai gândit-o tu.

De ce spun asta? Pentru că dacă sunt prea multe mărci asemănătoare cu a ta şi dacă există riscul ca una dintrele ele să facă opoziţie la înregistrarea mărcii tale, sau să te dea în judecată, atunci consultantul te va sfătui în raportul de cercetare de marcă, să nu înregistrezi marca aşa cum ai dorit, întrucât există nişte riscuri asociate acestei înregistrări. Consultantul îţi va recomanda şi ce modificări poţi să aduci mărcii pentru a o putea înregistra astfel încât să nu te izbeşti de obstacolele menţionate mai sus.

 

Ce informaţii sunt necesare pentru verificarea mărcii?

Dacă vrei să obţii un raport de cercetare de marcă cât mai precis, este important să comunici consultantului cel puţin aceste trei aspecte.

  1. Ce vei face exact cu marca, care e domeniul în care activezi şi care e linia de business pe care vrei să dezvolţi afacerea
  2. Dacă ai de gând să te extinzi la nivel internaţional
  3. Dacă marca ta va fi formată doar din imagine reprezentativă sau şi cuvinte, întrucât cercetarea se face separat pentru fiecare dintre cele două aspecte, cât şi la nivel de ansamblu (imagine și cuvinte)

Dacă după această etapă, rezultă că nimeni altcineva nu utilizează marca pe care vrei să o înregistrezi, puteţi depune formularul de înregistrare marcă.

Este recomandat ca procesul de verificare marca să fie facut chiar înainte de a stabili identitatea vizuala a companie sau cel tarziu inainte înregistrarea marcii, pentru a şti situaţia „la zi” a mărcii respective.

Dacă vrei să verifici o marca înainte de înregistrare ne poţi scrie la [email protected] şi un specialist în proprietate intelectuală te va ajuta in procesul de verificare marca.

 

Cristian Deca

Consultant

Leave a Reply