Este HASHTAG-UL proprietate intelectuală?

By marţi, 1 august 2017Subiecte populare - trenduri

De ce este important hashtag-ul? 

Cei mai mulţi dintre noi folosim hashtag-urile pe reţelele de socializare, cunoscândmai mult sau mai puţin, scopul pentru care aceste instrumente au fost create.

În fapt, cu ajutorul hashtag-ului poţi identifica o grupare de mesaje şi de informaţii cu privire la un anumit subiect. Practic, hashtag-ul funcţionează ca un fel de “link” care ne trimite către informaţiile legate de cuvântul respectiv.

De asemenea, hashtag-ul este şi un mijloc prin care o companie îşi poate mari popularitatea pe reţelele de socializare, printr-un singur “click”, aceasta mărinduşi numărul de “followeri” şi de “like-uri”.

Poate fi protejat?
Hashtag-ul este o creaţie intelectuală, un set de idei care, poate avea valoare economică.

Oricine poate crea un joc de cuvinte pe care  îl folosescă cum doreşteînsădeşi este o creaţie, chiar şi originală, hashtag-ul nu poate fi protejat prin drepturi de autor.

Hashtag-ul a apărut ca un produs creat prin intermediul reţelelor de socializare, ce sunt în esenţă spaţii publice.

Pornind de aici, nu mai putem vorbi despre dreptul autorului unui hashtag de a face sau nu publică ideea sa, hashtag-ul este doar o idee, iar dreptul de autor nu protejează doar ideea în sine.

Cum poate fi folosit pentru a creşte puterea unui brand?
În măsura în care hashtag-ul este folosit pentru a identifica serviciile sau produsele unei companii, acesta poate fi înregistrat  MARCĂ, un semn distinctiv al activităţii economice pe care o desfăşoară.

În cazul în care un hashtag este folosit într-un business, de exemplu, atunci când atât compania, cât şi clienţii acesteia au folosit un hashtag atât de desîncât consumatorii recunosc cu uşurinţă produsele sau serviciile companiei respective, hashtag-ul poate fi considerat un semn distinctiv ca şi un brand.

Prin înregistrarea hashtag-ului  marcă, titularul acestuia poate interzice folosirea cuvintelor de către terţe persoane, astfel încât se creează exclusivitate în ce priveştei dentificarea brandului titularului mărcii de către consumatori, cu ajutorul acestui instrument.

Atunci când eşti interesat de numele sau de produsele unei companii, odată introdus hashtag-ul specific acelei companii, vei găsi toate informaţiile despre acea companie, inclusiv părerile clienţilor.

În cazul în care acest hashtag nu este înregistrat  marcăîn rezultatele căutării vor apărea şi informaţii ce nu au legătură cu subiectul pe care îl căutaţi.

Din punctul de vedere al companiei, când oamenii văd respectivul hashtag, ei îl vor asocia cu compania şi cu produsele sau serviciile respective şi vor recunoaştetotodatăcalitatea şi reputaţia acestora.

Cu toate acestea, pentru a fi înregistrat ca marcă, hashtag-ul trebuie  fie un semn distinctiv, original şi nouÎn niciun caz, pe segmentul de piaţă pe care solicitantul activează, nu trebuie  se mai fi folosit acest hashtag pentru a se identifica bunuri sau servicii asemănătoare. Aceste situaţii produc confuzie între consumatori, iar marca nu va avea rolul de a distinge produsele unei companii de cele ale altei companii asemănătoare.

Este necesar ca după înregistrarea hashtag-ului drept marcă, titularul acesteia  folosească acest hashtag pe orice suport ce are legătură cu produsele sau serviciile acestuia, astfel încâtodată ce este dat “click” pe el, hashtag-ul  trimită la toate informaţiile relvante despre compania-titular al acestui brand.

În ziua de astăzi, publicitatea joacă un rol foarte important în dezvoltarea business-uluiaşa încât, crearea unui brand care  fie folosit drept marcă pe site-urile de socializare, cu siguranţă  va conduce la un flux de clientelă şi popularitate în rândul consumatorilorcare vor recunoaşte foarte uşor acel brand.

În consecinţăînregistrarea hashtag-ului specific produselor sau serviciilor unei companii, drept marcă, contribuie nu numai la exclusivitatea utilizării acestui semn distinctiv prin protejarea afacerii, dar şi la dobândirea unei notorietăţi în rândul consumatorilorcare vor asocia acel hashtag DOAR doar cu produsele sau serviciile titularului mărcii.

În cazul în care aveţi nevoie de mai multe informaţii în legătură cu marca, ne puteţi contacta la numărul de telefon 031.107.75.50 sau la adresa de e-mail: office@decalex.ro

Avocat Raluca Neacşu

DECALEX LEGAL SOLUTIONS

Leave a Reply