facebook_pixel

LinkedIn îşi actualizează politica de confidenţialitate

Reţeaua de socializare LinkedIn are o nouă versiune a Termenilor şi condiţiilor ce va intra în vigoare la 7 iunie 2017.  Modificările includ şi o nouă politică de confidenţialitate care acoperă atât viitoarea direcţie de dezvoltare a platformei LinkedIn, cât şi prevederile din noul Regulament de Protecţie a Datelor cu Caracter Personal( G.D.P.R).

LinkedIn ne informează că profilurile noastre de pe platformă vor deveni vizibile pentru terţi de pe alte platforme, aproximativ similar cu modul în care se întâmplă acum la o simplă căutare prin Google de exemplu. Noile modificari, însă, oferă şi posbilitatea de a renunţa la această opţiune în cazul în care vrei să îţi menţii profilul privat.

Cum te afectează pe tine ca utilizator al platformei?

Un prim pas este acela de a fi atent înainte de a accepta Acordul standard al utilizatorului, pentru a fi sigur că nu accepti din greşeală să împărtăşeşti detaliile private pe alte platforme unde nu ai dori să ajungă acele informaţii.

O altă modificare de impact din politica de confidenţialitate, explică decizia LinkedIn de a face vizibile angajatorului anumite date din conturile personale ale angajaţilor atunci când conturile angajatorului au fost personalizate cu setări premium.

Pe lângă faptul că, într-o atare situaţie, angajatorul are dreptul să îţi restricţioneze accesul la setările premium, el are şi acces la un raport privind modul în care ai fructificat acele resurse – mai exact în ce mod ai folosit instrumentele premium şi dacă le-ai folosit în scopul pentru care ele au fost achiziţionate de angajator.

Totuşi, LinkedIn a încercat să ţină cont că anumite date din contul tău ca angajat pot fi sensibile în raport cu angajatorul, cum ar fi căutarea/aplicarea la un job nou, şi tocmai din acest motiv pare să fie exclusă căutarea de locuri de muncă din datele comunicate unui angajator.

Astfel, noua politică de confidenţialitate specifică: „Înţelegem că anumite activităţi precum căutarea de locuri de muncă şi mesajele personale sunt sensibile şi nu le împărtăşim cu angajatorul decât dacă alegeţi să le distribuiţi prin intermediul Serviciilor noastre (de exemplu, solicitaţi o nouă funcţie în aceeaşi companie sau menţionaţi căutarea de locuri de muncă într-un mesaj către un colaborator prin intermediul Serviciilor noastre).”

Alte modificări aduse platformei şi care au impact asupra utilizatorului includ modalităţi mai uşoare de a împărtăşi realizările personale, şi instrumente care  îmbunătăţesc comunicarea cu reţeaua de cunoştinţe (cum ar fi mesajele predefinite), sau chiar o funcţie de întâlnire bazată pe localizarea altor membri din apropierea ta, inclusiv la conferinţe.

De asemenea, au fost adăugate clarificări cu privire la activităţile permise pe LinkedIn. De exemplu, se interzice atât copierea si furtul de conţinut aflat pe platformă cât şi dezvoltarea şi sprijinirea instrumentelor care afectează serviciile şi conţinutul de pe LinkedIn.

Pentru mai multe detalii despre cum ne putem proteja eficient datele personale în mediul online, indiferent de platforma sau canalele utilizate, ne puteți contacta la [email protected]